ایونت یا رویداد چیست؟

ایونت-چیست

ایونت یا رویداد چیست؟

ایونت یا رویداد چیست؟ ایونت مارکتینگ همان بازاریابی رویداد است که برای ارائه یا معرفی محصول، خدمات و … برای بیشتر کردن مشارکت با افراد یا شرکت‌های مختلف برگزار می‌شود. آیا آخرین دفعه‌ای که به یک ایونت یا رویداد رفتید را به یاد دارید؟ رویدادی که در آن شرکت داشتید یک کنفرانس بود یا رویدادی برای فروش محصول؟ در ادامه قصد داریم به معرفی ایونت یا رویداد بپردازیم.

ایونت یا رویداد چیست؟

در ابتدای مطلب بهتر است به معرفی ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویداد بپردازیم. ایونت مارکتینگ به کاری اطلاق می‌شود که طی آن افراد به‌عنوان برگزارکننده یک رویداد برنامه‌ای را تنظیم کرده، آن را سازمان‌دهی نموده و در پایان باید آن را اجرا کنند. برنامه این رویداد ممکن است برای معرفی و فروش یک محصول، خدمات یا برند  به مردم باشد. ایونت‌ها قابلیت این را دارند که هم به شکل حضوری و هم به‌صورت غیرحضوری شکل بگیرند و شرکت‌ها و بیزینس‌های مختلف باید بتوانند این رویداد را میزبانی نموده، به‌عنوان مهمان در آن حاضر شوند و یا به‌عنوان اسپانسر در رویدادها شرکت کنند.

گروه ورزش مارکتینگ بیش از 15 سال در برگزاری ایونت های شرکتی و سازمانی فعالیت حرفه ای دارد.

بازاریابی ایونت

ایونت مارکتینگ می‌تواند به‌وسیله برگزار کردن انواع گوناگونی از رویدادها انجام بگیرد. شما می‌توانید یک رویداد جزئی را فقط با ۷ الی ۱۰ مهمان برپا نمایید و حتی این قابلیت وجود دارد با یک برند دیگر به‌عنوان همکار ایونت خود را برگزار کنید و یک ایونت گسترده ۵ هزار نفره یا بیشتر برپا نمایید و یا در یک ایونت بی‌طرف مثل یک حراجی وسیع حضور داشته باشید و خودتان را در آنجا به تمام افراد معرفی کنید.

در ادامه مطلب ایونت یا رویداد چیست؟ باید دقت داشته باشید شما توانایی میزبانی یک ایونت بزرگ به مدت چندین روز را نیز خواهید داشت به این صورت که در زمان برگزاری آن هزاران شرکت کننده، اسپانسر و سخنران را دعوت کنید و از آن‌ها بخواهید در مراسم شما حضور داشته باشند، تقریباً کاری را که کمپانی اینباند انجام داد  را انجام دهید. کمپانی اینباند یک رویداد را در سال ۲۰۱۸ میزبانی کرد، در آن رویداد چیزی بیشتر از ۲۴ هزار شرکت کننده از ۱۱۰ کشور و ۳۰۰ سخنران را دعوت نمود.

واقعیت این است که تا زمانی که ارزش زیادی را برای مشتریان، مشتریان احتمالی و کمپانی خود قائل شوید اهمیتی ندارد که جمعیت و کمیت افراد حاضر در رویداد شما چقدر زیاد یا چقدر کم باشد.

رویداد-چیست

دلیل اهمیت ایونت مارکتینگ

امروزه در جهان پر هرج‌ومرج فروش، بازاریابان هر شغل و کسب‌وکاری این امکان را دارند که از تمام فرصت‌های موجود برای اینکه اعتماد مشتریان را به دست آورند و حسن نیت خود را برای جذب افراد تازه نشان دهند. به همین علت رویداد‌ها (ایونت‌ها) به‌عنوان یک فرصت بسیار مناسب برای برقراری ارتباط با برندها و هم‌افزایی با بقیه مشاغل فراهم خواهند نمود.

رویدادی که ترتیب می‌دهید بهتر است یک رویداد به‌یادماندنی باشند تا در ذهن افراد تأثیر بگذارد. اثرگذاری یک رویداد شرکتی به اهداف شغل مربوطه وابسته است. تعداد زیادی از کمپانی‌ها و برندها قصد دارند در رویداد فقط به تبلیغ برند خود بپردازند که اصولا این مسئله تأثیر مناسبی ندارد. برای به وجود آوردن حس مثبت یکی از مسائل ضروری این است که بتوانید احساسات مخاطب‌های خود را به شکل مناسب تحت تأثیر قرار دهید تا در ذهن آن‌ها ماندگار شوید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در ابتدای مطلب ایونت یا رویداد چیست؟ گفته شد سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی یک رویداد  ممکن است مسئولیت سختی به نظر برسد. ولی اگر این کار را به‌وسیله استراتژی‌های گفته‌شده انجام دهید کاری بسیار راحت و مناسب است. یکی از مهم‌ترین اهداف ایونت مارکتینگ سرگرم کردن مخاطبان و معرفی محصولتان به آن‌ها است. باید دقت داشته باشید که ایونت خود را به شکل مناسب برگزار کنید تا بهترین نتیجه را از آن به دست آورید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =