افزایش عملکرد تحصیلی دانش ‌آموزان

افزایش-عملکرد-تحصیلی-دانش-‌آموزان

افزایش عملکرد تحصیلی دانش ‌آموزان

از راهکارهای افزایش عملکرد تحصیلی دانش ‌آموزان چه می‌دانید؟ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری خانواده‌ها پیشرفت تحصیلی فرزندانشان است. اغلب والدین هزینه و وقت بسیار بالای را برای بالا بردن سطح تحصیلی فرزندان خود صرف می‌کنند ولی در اکثر مواقع به علت عدم انتخاب مسیر و راه درست، آن‌طور که باید به نتیجه‌ی مطلوب و مورد نظر نمی‌رسند. در ادامه این مطلب قصد داریم به روش‌های مختلف برای بهتر شدن عملکرد تحصیلی فرزندانتان بپردازیم.

راهکارهای افزایش عملکرد تحصیلی دانش‌ آموزان

در ادامه قصد داریم انواع مختلفی از راهکارها برای افزایش و بالا بردن میزان عملکرد تحصیلی فرزندانتان را ارائه دهیم.

شرکت در اردوهای مدارس

اردو ها و رویدادهای مدارس که برگزاری آنها مستلزم کار گروهی مشارکت همه دانش آموزان می باشد، باعث پرورش مهارت هایی همچون مهارت همکاری و روحیه کار تیمی بین دانش آموزان می شود که برای سلامت روان و تقویت مهارت های دانش آموزان در سنین و دوره های بالاتر بسیار حائز اهمیت می باشد.

گروه ورزش مارکتینگ سابقه طولانی در برگزاری اردوی ورزشی تفریحی مدارس دارد. برای توضیحات بیشتر اینجا کلیک کنید.

وضعیت فرهنگی خانواده

می‌توان گفت موفقیت تحصیلی بیشتر در خانواده‌هایی که پدر و مادر با استفاده از کلام و رفتار خود برای دانش و علم دانش‌آموز و معلم او احترام قائل هستند، مشاهده می‌شود. لازم به ذکر است درون خانواده‌هایی که پدر یا مادر به‌صورت روزانه با کتاب و روزنامه دست‌وپنجه نرم می‌کنند، علاقه‌مندی فرزند هم به مطالعه و مخصوصاً به ادامه تحصیل افزایش می‌یابد.

میزان آرامش روانی و عاطفی خانواده

زمانی که در خانواده فرزندان احساس امنیت روانی داشته باشند و پدر و مادر را به‌عنوان حامی و تکیه‌گاه خود بدانند تمام انرژی روانی آن‌ها برای تحصیل و موفقیت صرف خواهد شد.

ویژگی‌های مهم دوستان دانش‌آموزان

یکی دیگر از راهکارهای افزایش عملکرد تحصیلی دانش ‌آموزان داشتن دوستان صمیمی، فداکار، مثبت، سالم و درسخوان است که بتوانند زمینه علمی بودن و به مطالب علمی پرداختن را برای فرزند شما فراهم کنند. زمانی که فرزند شما با دوستان علمی و پرتلاش در ارتباط باشد، موجب می‌شود به بودن در گروه علمی و نشان دادن قابلیت‌های خود و رفتارهای علمی تمایل نشان دهد.

افزایش-عملکرد-تحصیلی-دانش-‌آموزان

وجود آموزش‌های تقویتی

والدین باید دقت داشته باشند که تمام دانش‌آموزان قادر نیستند در یک ‌زمان به‌صورت ثابت و به یک‌ میزان یادگیری برسند بلکه ممکن است زمان برای هرکدام از آن‌ها متفاوت باشد. برخی اوقات ضروری است ساعات درسی بیشتر شود و برخی از دانش‌آموزان نیز ممکن است به معلم کمکی، کتاب راهنما، سی‌دی‌های آموزشی و حضور در کلاس‌های جبرانی نیاز داشته باشند.

انجام منظم تکالیف درسی در منزل

زمانی که به‌صورت منظم تکلیف انجام شود، آموخته‌ها پایدار می‌شوند. این مسئله ارتباطی شناختی میان دانش‌آموز و مطالب درسی به وجود می‌آورد. داشتن نظم در انجام دادن کارها و آموزش موجب می‌شود که مغز برای یادگیری فعال‌تر شود و کسانی که به شکل منظم تکالیف را انجام می‌دهند به شکل بهتری درس‌ها را یاد بگیرند.

رفتار معلم و نوع برخورد او در کلاس

بر اساس پژوهشی که اخیراً انجام‌شده 71% دانش‌آموزان دلیل پیشرفت تحصیلی خود را همدلی معلم با خود عنوان می‌کنند. آن‌ها میگویند ما در کلاس با معلم خود راحت بودیم و به همین دلیل درس را بهتر از قبل یاد می‌گرفتیم. داشتن یک معلم مهربان و همدل موجب پر شدن خلأ عاطفی و روانی دانش‌آموزان را که با مسائل خانواده مرتبط است، می‌شود. همچنین زمانی که معلم به‌ صورت زبانی دانش‌آموز را تشویق می‌کند و به او پاداش می‌دهد انرژی‌های روانی او فعال ‌شده و به‌صورت روزانه عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد.

سخن پایانی

در این مطلب به راهکارهای افزایش عملکرد تحصیلی دانش ‌آموزان پرداختیم. گفتیم که زمانی که والدین توجه مناسبی به فرزندان خود نشان می‌دهند و با روحیات او آشنا هستند پیشرفت تحصیلی بیشتری را شاهد خواهیم بود. به همین دلیل بهتر است به‌تنهایی مشکلات خانوادگی را حل کنید تا فرزندتان با آرامش بیشتر به تحصیل بپردازد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =